Ny grafisk profil

Nu kan vi äntligen presentera vår nya grafiska profil. Den är framtagen av fyra studenter som läser första året på kandidatprogrammet Grafisk design och kommunikation vid Linköpings universitet.

 

Utmaningen var att försöka gestalta vår verksamhet i en enda symbol. Valet föll på en snett uppåtpekande pil, inklämd mellan våra initialer, för att symbolisera tillväxt och utveckling – något vi vill erbjuda alla unga vi kommer i kontakt med. De mellanblå och turkosa färgerna samt det rena typsnittet ska kommunicera en lättsam men samtidigt seriös hållning. För oss är det viktigt att vara konstruktiva, lyhörda och långsiktiga i vårt arbete, men samtidigt kunna ha en personlig och avslappnad relation till våra kunder. Formen på bokstäverna Y och C är en del av ett nätmönster i form av en vaxkaka. Nätet syftar till det nätverk vi besitter och kan använda oss av för att hjälpa fler unga till att bli företagare. Samtidigt saknas vissa bitar i nätet. Tanken är att visa vilka luckor Young Capitals verksamhet fyller – likt en saknad pusselbit i det stora sammanhanget. Nätet hittar du i våra sociala medier samt på våra visitkort.

 

Young Capital är personliga och professionella, med hjärtat på rätt ställe. Vi vill vara med och förändra samhället till det bättre genom att hjälpa fler unga att driva företag. Det tycker vi den nya profilen visar på ett bra sätt. Vi vill rikta ett stort tack till Elin, Amanda, Björn och Maria som kämpat med att ta fram denna profil.